RETUR & REFUSJON
Angrerettloven gir deg rett til å angre kjøpet ditt. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være ubrukt og i samme stand som du mottok den. Den må også være i originalemballasjen. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for oss.
Produktet sendes tilbake til oss, i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater, VHS-kassetter og datamaskinprogrammer når forseglingen på det fysiske produktet er brutt. Ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak datamaskinprogram, wordfiler, pdf-filer ol.) faller retten til å angre bestillingen bort idet du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server.
Flere varetyper er fritatt fra å bli returnert. Bedervelige varer som mat, blomster, aviser eller magasiner kan ikke returneres. Vi akseptere ikke produkter som er intime eller sanitære varer, farlige materialer eller brennbare væsker eller gasser.
Andre ikke-returnerbare varer:
- Gavekort.
- Nedlastbare programvare.
- Noen helse og personlig pleie produkter.
For å fullføre returen din, krever vi en kvittering eller kjøpsbevis.
REFUSJON
Når varen er mottatt og kontrollert, vil vi sende deg en e-post for å varsle deg om at vi har mottatt din returnerte vare. Vi vil også varsle deg om godkjenning eller avvisning av tilbakebetalingen.
Hvis du blir godkjent, vil tilbakebetalingen bli behandlet, og en kreditt vil automatisk bli tilbakeført til kredittkortet eller den opprinnelige betalingsmåte, innenfor en viss mengde dager.
Sen eller manglende refusjon
Hvis du ikke har mottatt en refusjon ennå, ber vi deg først sjekke bankkontoen igjen.
Deretter ta kontakt med kredittkortselskapet. Det kan ta litt tid før tilbakebetalingen vises.
Neste - kontakt banken din. Det er ofte litt behandlingstid før en refusjon visers.
Hvis du har gjort alt dette, og du fortsatt ikke har mottatt tilbakebetalingen ennå, kan du kontakte oss på mail@azun.no
SALGSVARER
Salgsvarer kan dessverre ikke refunderes.
BYTTE VARE
Vi erstatter kun varer som er skadet eller ødelagt. Trenger du å bytte varen mot samme vare, ber vi deg kontakte oss på mail@azun.no du vil motta returlapp på mail og varen vil sendes til: Azun Freestyle AS, Enebakkveien 133, 0680 Oslo.
GAVER
Dersom varen var merket som en gave når den ble kjøpt og sendes direkte til deg, vil du motta et gavekort med verdien til varen du returnerer. Når varene er mottatt, mailer vi deg et gavekort.
Hvis varen ikke var merket som en gave når den ble kjøpt, eller at den som gir gaven fikk varen sendt til seg for å gi den til deg senere, refunderes beløpet til kjøperen som blir varslet om din retur.
FORSENDELSE
Vi ber deg returnere produktet til : Azun Freestyle As, Enebakkveien 133, 0680 Oslo
Du er ansvarlig for å betale for dine egne fraktkostnadene ved retur av varen. Fraktkostnader refunderes ikke. Hvis du mottar en tilbakebetaling, vil kostnadene for returfrakt bli trukket fra refusjonen.
Avhengig av hvor du bor, kan det ta litt tid før byttet produkt er hos deg.
Sender du en vare som koster mer enn kr 500, ber vi deg benytte sporbar forsendelse og evt. fraktforsikring. Vi garanterer ikke for at vi mottar returnert vare.